logo orginal
rcoo logo

Техничка школа "Нови Београд"
Омладинских бригада 25
11070 Нови Београд
телефон: 011/2164-231

Упис

 

ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛИ ПО РАЗРЕДИМА ЗА ШКОЛСКУ 2019/2020.

 

Упис у 2019/2020. годину


Упис је: 

8. и 9. јула 2019.године  од 8-15 часова -  I круг

11. јула 2019. године од 8-15 часова -      I I круг

Документа потребна за упис:

1.     Пријава за упис
2.       Оригинално уверење о положеном завршном испиту, оригинално сведочанство о завршеном основном образовању
          и оригинална сведочанства о завршеном VI, VII и   VIII разреду
3.       Лекарско уверење о испуњавању здравствених услова који су прописани за образовни профил за који се конкурише


ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛИ:

Машински техничар за компјутерско конструисање – четворогодишњи -  30 ученика
Техничар грејања и климатизације  - четворогодишњи  -  30 ученика
Техничар оптике -  четворогодишњи-  30 ученика
Механичар грејне и расхладне технике  - трогодишњи - 30 ученика  
Механичар оптике  -  трогодишњи  -30 ученика


Назив образовног профила

Разред

I

II

 III  

 IV  

Број одељења

Техничар машинске енергетике

/

/

1

1

Машински техничар за компјутерско конструисање

1

1

1

1

Техничар оптике

1

1

1

2

Техничар грејања и климатизације

1

1

/

/

Механичар грејне и расхладне технике 1 1 1 /
Механичар оптике 1 1 1 /

 

 

За детаљније информације о упису контактирајте нас.

 

 

Све важне информације су у рубрици "Редовно школовање"

 

 

 

 

 

 

 

Техничар грејања и климатизације

Протеклих деценија изразито је нарасла потреба за применом система климатизације, грејања, хлађења и вентилације имајући у виду развој технике, климатске промене и потребе савременог човека, тако да се данас не може замислити ни један радни, животни, производни, медицински, продајни, складишни... простор без примене те нове технологије.

Уз све то, еколошке и економске потребе захтевају енергетску ефикасност која је постала изузетно важан фактор и у образовању савремених стручњака.

Образовни профил Техничар грејања и климатизације оспособљава ученике за управљање, руковање, одржавање и делимично пројектовање грејних, климатизационих, расхладних и вентилационих како појединачних уређаја тако и постројења. Ученици стичу и знања о обновљивим /алтернативним/изворима енергије: енергија сунчевог зрачења, ветро-потенцијал, водени потенцијал, геотермалне енергије, биомаса, горивне ћелије, итд

Оспособљавање
Образовање по образовном програму Техничар греја
ња и климатизације траје четири године. За време школовања ученици имају и практичну и теоријску наставу. Практична настава зa Техничара грејања и климатизације одвија се у школским кабинетима - радионицама као и у специјализованим сервисима и предузећима. На крају се полаже матурски испит на којем ученици раде рад са темом из области управљања, руковања, одржавање и делимичног пројектовања грејних и климатизационих постројења.

Запошљавање

Имајући увид у стање послова и потреба у овој области,посао је могуће наћи у готово свим областима привредног и друштвеног окружења јер су сви они на неки начин повезани са системима грејања, климатизације, хлађења и проветравања без којих данас као и у будућности нема угодних и здравих услова за живот и рад.


Опис послова:

  • Анализа, планирање и организација рада
  • Припрема радног места
  • Извођење инсталација за грејање, хлађење, проветравање и климатизацију
  • Експлоатација система за грејање, хлађење, проветравање и климатизацију
  • Поправка и одржавање система за грејање, хлађење, проветравање и климатизацију
  • Осигурање квалитета
  • Комерцијални послови
  • Административни послови
  • Комуникација
  • Предузимање мера сигурности у раду и заштиту животне средине


МАШИНСКИ ТЕХНИЧАР ЗА КОМПЈУТЕРСКО КОНСТРУИСАЊЕ



Конструисање је креативан процес трансформације идеје у пројекат  и представља полазну основу за производњу. Има за циљ изналажење оптималних решења за све техничке изазове.
Компјутерским конструисањем на  савремен начин се примењују теоријска знања у циљу прорачуна и конструисања машинских елемената, склопова и конструкција. Израда 3D модела и техничке документације остварује се применом најсавременијих софтверских пакета усклађених са потребама нових технологоја и  нумерички управљане производње (СNC технологија).
     Како је постигнут веома висок ниво примене информатичких технологија у производним процесима када су у питању пројектовање производа или инжењерски прорачуни и анализе, неопходно је постојање и развијање занимања које ће прецизно и ефикасно одговорити свим овим захтевима.

У току школовања ученик стиче значајно опште образовање, знања из области машинске технике  и изучава програмске пакете:
•    WОRD - обрада текста
•    ЕXCЕL - табеларна израчунавања
•    АutоCAD - техничко цртање
•  ProЕNGINEER (CREO 02.) - израда 3D модела, склопова, техничке документације и компјутерско  управљање машинама за обраду.
•    Програмске језике Visual BASIC, C++, Visual C#.

То омогућава ученицима лакоћу сналажења у раду са рачунарима на готово свим подручјима, било када је потребна примена у раду или даље образовање на том пољу. Ученици моделирање и конструисање раде у лиценцним најсавременијим програмима, а њихово квалитетно образовање омогућавају професори који се стално усавршавају na on line PTC University.

Ученици наше школе су редовно успешно  присутни на регионалним и републичким такмичењима, а кроз своје средње образовање подстичу се и мотивишу за даље професионално усавршавање на струковним и дипломским студијама.
 
Машинска техника је заступљена у свим сферама материјалне производње, услуга, енергетике, прерађивачке индустрије, грађевинарства, саобраћаја и др. Несумњиво и  занимање Машински техничар за компјутерско конструисање у тим областима заслужује посебно место.


ТЕХНИЧАР ОПТИКЕ

Техничар оптике je
занимање које је више од једне деценије једнако атрактивно и девојчицама и дечацима. С поносом истичемо да је школовање за ово занимање могуће искључиво у нашој школи.

Велику пажњу поклањамо општем образовању, па наши ученици успешно настављају даље школовање. Након завршене средње школе имају директну проходност за упис на већину факултета и високих струковних школа.
У даљем школовању, али и у будућем раду у струци, велику помоћ им пружају стечена информатичка знања из више програмских пакета, као што су:
- WORD (обрада текста)
- EXCEL (табеларна израчунавања)
- AutoCAD (техничко цртање)
- ProENGINEER (израда 3Д модела склопова)

Истовремено, техничари оптике се оспособљавају за рад у струци кроз низ стручних предмета и веома богату практичну наставу, како у школи, тако и у оптичарским радњама и радионицама.
Након завршеног четворогодишњег школовања, биће оспособљени да самостално:
- израђују наочаре према лекарском (офталмолошком) рецепту;
- врше поправку диоптријских и сунчаних наочара;
- врше продају диоптријских, сунчаних и заштитних наочара, контактних сочива и производа за њихово одржавање, као и осталих производа из оптичарске понуде;
- одржавају уређаје из оптичарске радионице.

У складу са стеченим знањима и вештинама, техничари оптике могу да се запосле у:
- оптичарским радњама и радионицама ( израда,поправка, продаја, одржавање...)
- производњи ( свих врста елемената за израду и поправку наочара, свих врста оптичких елемената за оптичке инструменте, контактних сочива).

С обзиром на широке могућности након завршетка средње школе (рад у струци, даље школовање), ово занимање свакако препоручујемо свима који желе да стекну квалитетно знање у струци и запосле се, али да при томе оставе себи и могућност  успешног студирања.

ТЕХНИЧАР МАШИНСКЕ ЕНЕРГЕТИКЕ


Образовни профил који оспособљава ученике за управљање , руковање.одржавање и делимично пројектовање  термо ,хидро и гасо-енергетских постројења, са посебним освртом на заштиту животне средине. Ученици стичу знања и о обновљивим /алтернативним/изворима енергије : енергија сунчевог зрачења, ветро-потенцијал, водени потенцијал, геотермалне енергије, биомаса, горивне ћелије, итд.
Оспособљавање
Образовање по образовном програму техничар машинске енергетике траје четири године.
За школовања ученици наизменично похађају практичну и теоријску наставу. Практична настава зa техничара машинске енергетике одвија се у школским кабинетима - радионицама као и у специјализованим сервисима и предузећима. На крају се полаже матурски испит на којем ученици раде рад са темом из области управљања , руковања, одржавање и делимично пројектовање  термо , хидро и гасо-енергетских постројења.

Запошљавање
 Посао је могуће наћи у термо и хидроелектранама, експлоатацији и дистрибуцији природног гаса , у фабричким комплексима  на одржавању енергетских постројења, управљању и одржавању комерцијалних уређаја који раде са природним гасом и расхладним средствима , фирмама које се баве трговином опреме потребне за производњу и одржавање енергетских постројења и уређаја и сл.
 
Опис послова :
- вођење техничко –технолошке документације
- помоћ инжењерима у пројектовању
- учешће у извођењу пројеката
- надзор над извођењем пројеката
- праћење рада постројења  и амбијенталних услова
- одржавање постројења и утврђивање кварова
- отклањање кварова у координацији са одговарајућим службама и непосредним руковаоцима
- примена одговарајућих програмских пакета за управљање, регулисање и надзор
- примена нових извора  енергије и одговарајућих постројења/топлотне пумпе, соларна постројења..../
- спровођење еколошких захтева
- спровођење мера заштите на раду
- остваривање веће енергетске ефикасности


МЕХАНИЧАР ГРЕЈНЕ И РАСХЛАДНЕ ТЕХНИКЕ
Механичар грејне и расхладне технике поставља, контролишe, рукујe, одржава и поправља топлотне уређаје, расхладне уређаје и уређаје за климатизацију.
Топлотни уређаји служе за загревање углавном у зимским месецима у свим просторијама где борави и ради човек. Системи хлађења омогућавају чување и превоз хране, пића и лекова целе године. Уређаји за климатизацију све су присутнији у свакодневном животу. Они контролишу и регулишу температуру, влажност и састав ваздуха у канцеларијама, трговинама, болницама, дворанама и осталим јавним просторима као и у приватним становима. Користе  се углавном лети, када температуре постају неугодно високе, а дисање отежано због спарине и сувоће ваздуха.
Опис послова
       Механичар грејне и расхладне технике монтира , рукујe и одржава већином централно, а каткад и гасно и електрично грејање, користећи нацрте, упуства  и остале спецификације.Топлотни уређаји централног грејања углавном се састоје од грејних тела и котлова за загревање , разних механичких апарата и пумпи . Након монтирања испитују рад целокупног грејног система. Повремено раде рутинске провере и поправке, како би одржали квалитетно функционисање грејања.
      Механичар грејне и расхладне технике монтира , рукујe и сервисира централне системе климатизације и низ компонената хлађења. Приликом монтирања следи нацрте и остале спецификације као и произвођачева упуства о томе како инсталирати моторе, компресоре, термостате, свећице и остале електричне и електронске компоненте. Опрему повезујe с изворима електричне енергије.Након повезивања проверава рад целог система. Ако настане квар, дијагностикујe проблем и изводи поправке. Како би пронашao квар, испитујe релеје, компресоре, термостате и остале делове.
      Механичар грејне и расхладне технике користи се разним алатима: чекићима, резачима метала, клештима, апаратима за заваривање, бушилицама, нарезницама и другим. Од мерних инструмената употребљава манометре, термометре, волтметре, амперметре и осталу опрему за тестирање, како би провериo проток воде, ваздуха, струје, температуру, притисак и остало.

Оспособљавање
Механичари грејне и расхладне технике школују се у одговарајућим програмима струковних школа, које трају три године . За школовања ученици наизменично похађају практичну и теоријску наставу. Практична настава грејне и расхладне технике одвија се у школским радионицама и у специјализованим сервисима. На крају се полаже завршни испит на којем ученици, решавајући практичне проблеме, доказују да знају инсталирати , руковати и одржавати системе грејања, хлађења или климатизације као и отклонити кварове на системима.
Наставак школовања
Механичари грејне и расхладне технике могу ванредно да наставе школовање , путем доквалификације, полагањем разлике испита и четврте године и стекну звање техничар машинске енергетике.
Запошљавање
Приликом обављања практичне наставе у индустрији, предузећу или сервису,  власник сервиса или предузеће имају могућност награђивања ученика. Ако послодавци процене да је реч о способном, мотивисаном и добро оспособљеном ученику и ако имају потребу за радником, постоји могућност запошљавања на истом месту.
Тренутно ово занимање пружа врло добру могућност запошљавања и зараде.

Механичар оптике
Поправљање и одржавање оптичких инструмената (телескопи, микроскопи...). Поправка и одржавање машина и апарата у оптичким радионицама (фокомери и др.). Поправљање и одржавање филмских камера, пројектора, даљиномера, рефрактомера. Рад на машинама које се користе у производњи сочива.

rts planeta 60

ministarstvo rasporednastave gov rs

BLOG2

Ко је на мрежи: 147 гостију и нема пријављених чланова

Актуелна дешавања

Обавештење о настави на даљину током ванредног стања

Обавештење о настави на даљину током ванредног стања које је намењено родитељима/законским заступницима ученика....отвори_пдф



Прелиминарне информације о начину спровођења наставног рада

 

Обавештавамо вас да је Влада Републике Србије одлучила да се, због тренутне епидемиолошке ситуације у земљи, привремено  обустави непосредни образовно­ васпитни рад  у основним и  средњим школама на територији Републике Србије. У циљу остваривања права ученика на образовање, Министарство просвете, науке и технолошког развоја припремило је оперативни план за наставак рада школа у отежаним условима, кроз остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину, с обзиром на то да привремено обустављање непосредне наставе у школама не значи и обустављање образовно-васпитног рада са ученицима.

Почетак реализације образовно-васпитног рада учењем на даљину је 17. март 2020. године.

Оперативни план Министарства просвете, науке и технолошког развоја садржи различите облике реализације образовно-васпитних активности. Остваривање образовно-васпитног рада предвиђено је кроз различите начине и приступе у остваривању комуникације са ученицима и родитељима/законским заступницима (у  даљем тексту: родитељи). На овај начин различити облици, начини и приступи у остваривању комуникације биће у функцији обезбеђивања потребних информација и подршке у остваривању образовно-васпитног рада учењем на даљину, при чему ће се водити рачуна о укупним људским и техничким ресурсима школа, као и техничким капацитетима породица ученика.

У организованом учењу на даљину које обезбеђује Министарство, фокус је на програмским садржајима опште образовних  и стручних предмета са највећим фондом часова. Осим тога, школе се обавезују да, у складу са сопственим ресурсима за подршку у учењу на даљину и уз коришћење доступних платформи за учење, осмисле начине за остваривање садржаја и у свим другим предметима и програмима, на основу прописаног плана и програма наставе и учења.

У циљу остваривања једнаких права на образовање све деце, школе су у обавези да, када не постоји могућност успостављања комуникације  са ученицима уз употребу информационо-комуникационих технологија, изнађу алтернативне начине у пружању подршкеу учењу, водећи рачуна о свим препорукама за превенцију ширења вируса COVID-19, имајући у виду, пре свега, ученике који долазе из породица ниског социо-економског статуса, као и све остале ученике којима нису на располагању електронски видови комуникације и други савремени комуникациони ресурси.

Смернице за планирање и реализацију образовно-васпитног рада путем учења на даљину у периоду када нема непосредне наставе, а у зависности од нивоа образовања и васпитања и облика који је предвиђен, су:

За ученике средње школе наставне јединице и теме биће доступне на платформи РТС Планета. Обавеза средње школе је да на свом сајту постави банер са свим линковима на којима се може приступити лекцијама и платформама за учење. Наставници су у обавези да, у сарадњи са одељењским старешинама, остваре потребну комуникацију са ученицима и/или њиховим родитељима и када је потребно да дају додатна упутства за учење након емитованих садржаја (нпр. додатне презентације или задаци за вежбање у радној свесци, домаћи задаци-есеји, анализе, презентације, илустрације, цртежи, извештај о мини пројекту и друго.
Посебно указујемо на потребу да, осим садржаја који ће бити припремљен и за емитовање на РТС Канал 3 и платформи РТС Планета, наставници основних и средњих школа (општеобразовних и стручних предмета), будући да најбоље познају својеу ченике, користе доступне дигиталне уџбенике и садржаје на начин који омогућава учење на даљину. Такође, указујемо и на могућност прилагођавања постојећих наставних припрема, материјала и презентацијама са упутствима за учење, тако да они буду доступн и највећем броју ученика (електронска пошта, ViЬer група).

Наставницима и ученицима основне и средње школе на располагању је велики број онлајн платформи (ViЬer, Zoom, Microsoft Teams), као и национална платформа за онлајн учење Моја школа. Њиховим коришћењем, наставници и ученици биће у ситуацији да остваре интеракцију и размену материјала у функцији савладавања програмских садржаја.

Упутства и педагошке препоруке за коришћење ових платформи моћи ће да се нађу на интернет страници www.rasporednastave.gov.rs и њихово коришћење је бесплатно.

На званичној интернет страни Министарства биће постављена одговарајућа упутства, као и обавештења о датумима у вези са почетком њиховог функционисања.



ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ!

Поштовани родитељи, ученици, сарадници...

У складу са Одлуком о проглашењу ванредног стања на целој триторији Републике Србије, која је ступила на снагу вечерас 15.03.2020. године, установе образовања и васпитања неће радити од понедељка 16.03.2020. године.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја 15.03.2020. године дало нам је следеће саопштење:

У току сутрашњег дана школе ће добити потребне информације и упутства за организовање и спровођење наставе на даљину почевши од 17.03.2020. године (уторак). Од директора школа и наставника очекује се да у току сутрашњег дана изврше потребне припреме и информисање ученика и њихових родитеља/законских старатеља о организованој настави на даљину. Потребно је планирати обавештавање ученика и координацију наставе на даљину тако да што мањи број запослених долази у установу, а да своје радне обавезе у највећој мери обављају од куће. Током боравка у установи сви запослени су у обавези да се придржавају здравствено-хигијенских мера, упутстава и наредби надлежних служби.

У данима који су пред нама Министарство просвете, науке и технолошког развоја ће пружити потребну помоћ школама, ученицима и њиховим родитељима да наставу на даљину организују, спроводе и прате на делотворан и ефикасан начин.

Заједничким напорима, добром координацијом и синхронизованим активностима можемо допринети да се актуелна кризна ситуација за образовни систем, али и систем у целини, предупреди и тиме ублаже њене последице. У том смислу, позивамо Вас на посвећено деловање и одговорно поступање!

Све потребне информације у  вези са радом Техничке школе "Нови Београд" моћићете да добијаћете на сајту Школе.

 

Управа Школе



ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ! ВИРУС КОРОНА!

"Вирус којем се сви заједно супротстављамо јесте нешто што нас позива на крајњи опрез. Али и на заједништво!

Подразумева се да школа већ поступа у складу са препорукама добијеним од надлежних.

Надам се да ћемо сви заједно бити довољно упорни, довољно солидарни и довољно разборити како бисмо изашли на крај са вирусом корона.

Све званичне, проверене и веродостојне информације у вези са самим вирусом можете добити на веб страници https://covid19.rs/

У случају да код деце приметите било какве симптоме који би могли да укажу на присуство вируса, за све информације се без одлагања обратите епидемиолошкој служби на број телефона: 0648945235 или 0112684566.

Останите мудри, останите паметни! Оваква времена и овакве ситуације из људи извлаче и оно најбоље, али и оно најгоре. Појављиваће се повремено дезинформације и полуинформације. Неодговорних појединаца је било увек. Дубоко верујемo у нашу колективну разборитост и мудрост када су такве појаве у питању.

Водите рачуна о личној хигијени, пратите средства јавног информисања, слушајте препоруке стручњака. Најјача средства у борби против вируса су знање и прибраност!" - пише у писму.

Још једном:

https://covid19.rs/

Пратите званичне информације и упутства.



ВЕРИФИКОВАНА ИСПИТНА ПИТАЊА ЗА СЕРВИСНЕ ТЕХНИЧАРЕ

ВЕРИФИКОВАНА ИСПИТНА ПИТАЊА ЗА СЕРВИСНЕ ТЕХНИЧАРЕ....ПДФ



ВАЖНА ИНФОРМАЦИЈА ЗA СЕРВИСНЕ ТЕХНИЧАРЕ ИЗ КЛИМАТИЗАЦИЈЕ

ТЕРМИНИ ИСПИТА ЗА СЕРВИСНЕ ТЕХНИЧАРЕ ИЗ ОБЛАСТИ КЛИМАТИЗАЦИЈЕ/ЛИЦЕНЦА А1

ТЕРМИНИ ИСПИТА ЗА СЕРВИСНЕ ТЕХНИЧАРЕ ИЗ ОБЛАСТИ КЛИМАТИЗАЦИЈЕ/ЛИЦЕНЦА А1.....ПДФ


ВАНРЕДНИ УЧЕНИЦИ - АПРИЛСКИ РОК 2019/2020.

У складу са проглашеним ванредним стањем ова активност се привремено одлаже.

Нове информације ћемо накнадно објавити.



 

ТШ "НОВИ БЕОГРАД" ЈЕ РЕГИОНАЛНИ ЦЕНТАР

Техничка школа "Нови Београд" је регионални центар за обуку сервисних техничара из области расхладе за
БЕЗБЕДНО РУКОВАЊЕ ФРЕОНИМА И ШТЕТНИМ ГАСОВИМА!

Информације и пријаве :
Самир Хоџић-Координатор за образовање одраслих
Tel:064/8598-963