ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛИ ПО РАЗРЕДИМА ЗА ШКОЛСКУ 2018/2019.
Упис у 2018/2019. годину
Упис је:
9. и 10. јула 2018.године од 8-15 часова - I круг
12. јула 2018. године од 8-15 часова - I I круг
Документа потребна за упис:
1. Пријава за упис
2. Оригинално уверење о положеном завршном испиту, оригинално сведочанство о завршеном основном образовању
и оригинална сведочанства о завршеном VI, VII и VIII разреду
3. Извод из матичне књиге рођених
4. Лекарско уверење о испуњавању здравствених услова који су прописани за образовни профил за који се конкурише
ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛИ:
Машински техничар за компјутерско конструисање – четворогодишњи - 30 ученика
Техничар грејања и климатизације - четворогодишњи - 30 ученика
Техничар оптике - четворогодишњи- 30 ученика
Механичар грејне и расхладне технике - трогодишњи - 30 ученика
Механичар оптике - трогодишњи -30 ученика
Назив образовног профила |
Разред |
|||
I |
II |
III |
IV |
|
Број одељења |
||||
Техничар машинске енергетике |
/ |
1 |
1 |
1 |
Машински техничар за компјутерско конструисање |
1 |
1 |
1 |
2 |
Техничар оптике |
1 |
1 |
2 |
2 |
Техничар грејања и климатизације |
1 |
/ |
/ |
/ |
Механичар грејне и расхладне технике | 1 | 1 | 1 | / |
Механичар оптике | 1 | 1 | 1 | / |
За детаљније информације о упису контактирајте нас.
Све важне информације су у рубрици "Редовно школовање"
Техничар грејања и климатизације
Протеклих деценија изразито је нарасла потреба за применом система климатизације, грејања, хлађења и вентиације имајући у виду развој технике, климатске промене и потребе савременог човека, тако да се данас не може замислити ни један радни, животни, производни, медицински, продајни, складишни... простор без примене те нове технологије.
Уз све то, еколошке и економске потребе захтевају енергетску ефикасност која је постала изузетно важан фактор и у обтазовању савремених стручњака.
Образовни профил Техничар грејања и климатизације оспособљава ученике за управљање, руковање, одржавање и делимично пројектовањегрејних, климатизационих, расхладних и вентилационих како појединачних уређаја тако и постројења. Ученици стичуи знања о обновљивим /алтернативним/изворима енергије: енергија сунчевог зрачења, ветро-потенцијал, водени потенцијал, геотермалне енергије, биомаса, горивне ћелије, итд.
Оспособљавање
Образовање по образовном програму Техничар грејања и климатизације траје четири године. За време школовања ученици имају и практичну и теоријску наставу. Практична настава зa Техничара грејања и климатизације одвија се у школским кабинетима - радионицама као и у специјализованим сервисима и предузећима. На крају се полаже матурски испит на којем ученици раде рад са темом из области управљања, руковања, одржавање и делимичног пројектовањагрејних и климатизационих постројења.
Запошљавање
Имајући увид у стање послова и потреба у овој области,посао је могуће наћи у готово свим областима привредног и друштвеног окружења јер су сви они на неки начин повезани са системима грејања, климатизације, хлађења и проветравања без којих данас као и у будућности нема угодних и здравих услова за живот и рад.
Описпослова:
- Анализа, планирање и организацијарада
- Припремарадногместа
- Извођење инсталација за грејање, хлађење, проветравање и климатизацију
- Експлоатација система за грејање, хлађење, проветравање и климатизацију
- Поправка и одржавање система за грејање, хлађење, проветравање и климатизацију
- Осигурањеквалитета
- Комерцијалнипослови
- Административнипослови
- Комуникација
- Предузимање мера сигурности у раду и заштиту животне средине
МАШИНСКИ ТЕХНИЧАР ЗА КОМПЈУТЕРСКО КОНСТРУИСАЊЕ
Конструисање је креативан процес трансформације идеје у пројекат и представља полазну основу за производњу. Има за циљ изналажење оптималних решења за све техничке изазове.
Компјутерским конструисањем на савремен начин се примењују теоријска знања у циљу прорачуна и конструисања машинских елемената, склопова и конструкција. Израда 3D модела и техничке документације остварује се применом најсавременијих софтверских пакета усклађених са потребама нових технологоја и нумерички управљане производње (СNC технологија).
Како је постигнут веома висок ниво примене информатичких технологија у производним процесима када су у питању пројектовање производа или инжењерски прорачуни и анализе, неопходно је постојање и развијање занимања које ће прецизно и ефикасно одговорити свим овим захтевима.
У току школовања ученик стиче значајно опште образовање, знања из области машинске технике и изучава програмске пакете:
• WОRD - обрада текста
• ЕXCЕL - табеларна израчунавања
• АutоCAD - техничко цртање
• ProЕNGINEER (CREO 02.) - израда 3D модела, склопова, техничке документације и компјутерско управљање машинама за обраду.
• Програмске језике Visual BASIC, C++, Visual C#.
То омогућава ученицима лакоћу сналажења у раду са рачунарима на готово свим подручјима, било када је потребна примена у раду или даље образовање на том пољу. Ученици моделирање и конструисање раде у лиценцним најсавременијим програмима, а њихово квалитетно образовање омогућавају професори који се стално усавршавају na on line PTC University.
Ученици наше школе су редовно успешно присутни на регионалним и републичким такмичењима, а кроз своје средње образовање подстичу се и мотивишу за даље професионално усавршавање на струковним и дипломским студијама.
Машинска техника је заступљена у свим сферама материјалне производње, услуга, енергетике, прерађивачке индустрије, грађевинарства, саобраћаја и др. Несумњиво и занимање Машински техничар за компјутерско конструисање у тим областима заслужује посебно место.
ТЕХНИЧАР ОПТИКЕ
Техничар оптике je занимање које је више од једне деценије једнако атрактивно и девојчицама и дечацима. С поносом истичемо да је школовање за ово занимање могуће искључиво у нашој школи.
Велику пажњу поклањамо општем образовању, па наши ученици успешно настављају даље школовање. Након завршене средње школе имају директну проходност за упис на већину факултета и високих струковних школа.
У даљем школовању, али и у будућем раду у струци, велику помоћ им пружају стечена информатичка знања из више програмских пакета, као што су:
- WORD (обрада текста)
- EXCEL (табеларна израчунавања)
- AutoCAD (техничко цртање)
- ProENGINEER (израда 3Д модела склопова)
Истовремено, техничари оптике се оспособљавају за рад у струци кроз низ стручних предмета и веома богату практичну наставу, како у школи, тако и у оптичарским радњама и радионицама.
Након завршеног четворогодишњег школовања, биће оспособљени да самостално:
- израђују наочаре према лекарском (офталмолошком) рецепту;
- врше поправку диоптријских и сунчаних наочара;
- врше продају диоптријских, сунчаних и заштитних наочара, контактних сочива и производа за њихово одржавање, као и осталих производа из оптичарске понуде;
- одржавају уређаје из оптичарске радионице.
У складу са стеченим знањима и вештинама, техничари оптике могу да се запосле у:
- оптичарским радњама и радионицама ( израда,поправка, продаја, одржавање...)
- производњи ( свих врста елемената за израду и поправку наочара, свих врста оптичких елемената за оптичке инструменте, контактних сочива).
С обзиром на широке могућности након завршетка средње школе (рад у струци, даље школовање), ово занимање свакако препоручујемо свима који желе да стекну квалитетно знање у струци и запосле се, али да при томе оставе себи и могућност успешног студирања.
ТЕХНИЧАР МАШИНСКЕ ЕНЕРГЕТИКЕ
Образовни профил који оспособљава ученике за управљање , руковање.одржавање и делимично пројектовање термо ,хидро и гасо-енергетских постројења, са посебним освртом на заштиту животне средине. Ученици стичу знања и о обновљивим /алтернативним/изворима енергије : енергија сунчевог зрачења, ветро-потенцијал, водени потенцијал, геотермалне енергије, биомаса, горивне ћелије, итд.
Оспособљавање
Образовање по образовном програму техничар машинске енергетике траје четири године.
За школовања ученици наизменично похађају практичну и теоријску наставу. Практична настава зa техничара машинске енергетике одвија се у школским кабинетима - радионицама као и у специјализованим сервисима и предузећима. На крају се полаже матурски испит на којем ученици раде рад са темом из области управљања , руковања, одржавање и делимично пројектовање термо , хидро и гасо-енергетских постројења.
Запошљавање
Посао је могуће наћи у термо и хидроелектранама, експлоатацији и дистрибуцији природног гаса , у фабричким комплексима на одржавању енергетских постројења, управљању и одржавању комерцијалних уређаја који раде са природним гасом и расхладним средствима , фирмама које се баве трговином опреме потребне за производњу и одржавање енергетских постројења и уређаја и сл.
Опис послова :
- вођење техничко –технолошке документације
- помоћ инжењерима у пројектовању
- учешће у извођењу пројеката
- надзор над извођењем пројеката
- праћење рада постројења и амбијенталних услова
- одржавање постројења и утврђивање кварова
- отклањање кварова у координацији са одговарајућим службама и непосредним руковаоцима
- примена одговарајућих програмских пакета за управљање, регулисање и надзор
- примена нових извора енергије и одговарајућих постројења/топлотне пумпе, соларна постројења..../
- спровођење еколошких захтева
- спровођење мера заштите на раду
- остваривање веће енергетске ефикасности
МЕХАНИЧАР ГРЕЈНЕ И РАСХЛАДНЕ ТЕХНИКЕ
Механичар грејне и расхладне технике поставља, контролишe, рукујe, одржава и поправља топлотне уређаје, расхладне уређаје и уређаје за климатизацију.
Топлотни уређаји служе за загревање углавном у зимским месецима у свим просторијама где борави и ради човек. Системи хлађења омогућавају чување и превоз хране, пића и лекова целе године. Уређаји за климатизацију све су присутнији у свакодневном животу. Они контролишу и регулишу температуру, влажност и састав ваздуха у канцеларијама, трговинама, болницама, дворанама и осталим јавним просторима као и у приватним становима. Користе се углавном лети, када температуре постају неугодно високе, а дисање отежано због спарине и сувоће ваздуха.
Опис послова
Механичар грејне и расхладне технике монтира , рукујe и одржава већином централно, а каткад и гасно и електрично грејање, користећи нацрте, упуства и остале спецификације.Топлотни уређаји централног грејања углавном се састоје од грејних тела и котлова за загревање , разних механичких апарата и пумпи . Након монтирања испитују рад целокупног грејног система. Повремено раде рутинске провере и поправке, како би одржали квалитетно функционисање грејања.
Механичар грејне и расхладне технике монтира , рукујe и сервисира централне системе климатизације и низ компонената хлађења. Приликом монтирања следи нацрте и остале спецификације као и произвођачева упуства о томе како инсталирати моторе, компресоре, термостате, свећице и остале електричне и електронске компоненте. Опрему повезујe с изворима електричне енергије.Након повезивања проверава рад целог система. Ако настане квар, дијагностикујe проблем и изводи поправке. Како би пронашao квар, испитујe релеје, компресоре, термостате и остале делове.
Механичар грејне и расхладне технике користи се разним алатима: чекићима, резачима метала, клештима, апаратима за заваривање, бушилицама, нарезницама и другим. Од мерних инструмената употребљава манометре, термометре, волтметре, амперметре и осталу опрему за тестирање, како би провериo проток воде, ваздуха, струје, температуру, притисак и остало.
Оспособљавање
Механичари грејне и расхладне технике школују се у одговарајућим програмима струковних школа, које трају три године . За школовања ученици наизменично похађају практичну и теоријску наставу. Практична настава грејне и расхладне технике одвија се у школским радионицама и у специјализованим сервисима. На крају се полаже завршни испит на којем ученици, решавајући практичне проблеме, доказују да знају инсталирати , руковати и одржавати системе грејања, хлађења или климатизације као и отклонити кварове на системима.
Наставак школовања
Механичари грејне и расхладне технике могу ванредно да наставе школовање , путем доквалификације, полагањем разлике испита и четврте године и стекну звање техничар машинске енергетике.
Запошљавање
Приликом обављања практичне наставе у индустрији, предузећу или сервису, власник сервиса или предузеће имају могућност награђивања ученика. Ако послодавци процене да је реч о способном, мотивисаном и добро оспособљеном ученику и ако имају потребу за радником, постоји могућност запошљавања на истом месту.
Тренутно ово занимање пружа врло добру могућност запошљавања и зараде.
Механичар оптике
Поправљање и одржавање оптичких инструмената (телескопи, микроскопи...). Поправка и одржавање машина и апарата у оптичким радионицама (фокомери и др.). Поправљање и одржавање филмских камера, пројектора, даљиномера, рефрактомера. Рад на машинама које се користе у производњи сочива.